HAN Webaward

Wie ben ik?

Mijn naam is Jens Mocking en ik ben medeoprichter van het bedrijf AQUAZIO. Momenteel ben ik 19 jaar oud en zit ik in het derde jaar van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management op de HAN in Nijmegen. In de huidige fase van mijn opleiding staat de Minor centraal. Een uitgelezen kans om je kennis op een bepaald gebied enorm te vergroten.

Wat is AQUAZIO?

AQUAZIO is een onderneming dat ik in 2020 samen met twee medestudenten (Thijn Rutten & Robin Kok) heb opgericht. Het begon als een opdracht vanuit school, maar het liep al gauw uit tot een succes. Het oorspronkelijke idee was om duurzame thermosflessen te gaan verkopen op aquazio.nl. Al snel bleek dat enkel dit product op dit verkoopkanaal niet voldoende ging zijn voor een succesvolle onderneming. Dit is het punt waarop wij bedachten om ons product ook op Bol.com aan te bieden. Dit zou ervoor moeten zorgen dat wij minder tijd kwijt waren met het generen van traffic naar onze website, maar ons meer konden richten op nieuwe dingen. Dat allemaal terwijl het huidige product automatisch moest gaan lopen. Door de overstap naar Bol.com werd er dus ruimte gecreëerd voor nieuwe kansen en mogelijkheden. Zo besloten we over te stappen op een Fulfilment die de product opslag en verzending voor haar rekening zou nemen. Ook dit leidde tot een enorme tijdbesparing. Na iets meer dan een half jaar besloten we dat het tijd was voor een nieuw product. Dit product werd de ‘aroma diffuser’. Tot de dag van vandaag zijn deze twee producten de enige producten die wij aanbieden. Beide worden verkocht op Bol.com.

Waarom deze minor?

Nu is natuurlijk de vraag: waarom dan deze minor? Er is altijd ruimte voor meer kennis en verbetering. Ik ben samen met een van de compagnons aan deze minor begonnen om de fijne kneepjes van het vak te leren. Hierin wilde ik zelf voornamelijk meer leren over klantbeleving. Met andere woorden: hoe zorg je ervoor dat de klant een ideale route aflegt op jouw website zodat de kans op een aankoop groter wordt. Maar ik wilde ook dingen leren over het offline gedeelte van klantbeleving met daarin de centrale vraag: Hoe speelt men in op de (onderbewuste) wensen en behoefte van klanten?

Dit en nog veel meer wilde ik graag leren en toepassen in de praktijk. Om hiermee aan de slag te gaan moesten we (de studenten) een nieuwe website maken. Voor mij gold hier dat ik aan het werk ging met een nieuwe website rondom de ‘aroma diffuser’, want deze hadden wij nog niet. Het doel van deze website was om naast de website van de thermosflessen, ook een website te hebben die zich richt op ons tweede product. Dit bood weer de mogelijkheid om een nieuwe en unieke customer journey te ontwikkelen voor deze website. Bovendien kon deze website en het bijhorende aanbod ook naar wens ‘gebrand’ worden.

Waarom stemmen?

Jouw stem zou een waardering zijn op het harde werk en het resultaat. Gun jij ons de Webaward? Breng dan snel jouw stem uit!

Alvast bedankt,

Jens Mocking, Thijn Rutten & Robin Kok

Team AQUAZIO

Nieuwsgierig naar meer?

Bekijk onze website en socials! Instagram: Shopaquazio Facebook: Aquazio

Website aroma diffuser: Shopaquazio.nl Website thermosfles: Aquazio.nl Bol.com: https://www.bol.com/nl/v/aquazio/1550485/?bltgh=iadv2O3Bk-aiZHS5G0NA5Q.19.0.ObjectTile